Çinli elektrikli otomobil üreticisi Leapmotor’un son modeli C10 AWD, 30 Ekim – 2 Kasım 2025 tarihleri arasında gerçekleşecek Auto Zürih Otomobil Fuarı’nda Avrupa sahnesine çıkmaya hazırlanıyor. Çift motorlu, dört tekerlekten çekişli (AWD) bu araç, yüksek teknolojili 800 voltluk platform üzerine inşa edildi. Leapmotor, güç ve teknolojinin bu birleşimiyle Avrupalı alıcıların ilgisini çekmeyi hedefliyor.
Tesla Model Y Performans ile Kapışıyor
Leapmotor, C10 AWD’yi hem “teknoloji meraklısı” hem de “performans odaklı” sürücüler için tasarladığını belirtiyor. Ancak şirket, aynı zamanda ekolojik bilince sahip aileleri ve profesyonelleri de hedef alıyor, bu kitle için aracın güvenliğini, akıllı özelliklerini ve geniş bagaj alanını vurguluyor.

C10 AWD’nin hızlı bir SUV olduğu gerçeği yadsınamaz. 800 voltluk sistem, dört tekerlekten çekiş sağlayan iki elektrik motorunu besliyor ve Leapmotor, aracın tepe gücünün 598 beygir olduğunu iddia ediyor. Bu güce eşlik eden 720 Nm tork, elektrikli otomobillerin ünlü anlık hızlanmasını sağlıyor. Tüm bu donanım, C10 AWD’nin 0’dan 100 km/saate sadece 4.0 saniyede ulaşmasına imkân tanıyor.
Bu rakamlar, yeni Tesla Model Y Performance’ın teknik özelliklerine oldukça yakın, 627 beygir tepe gücü, 741 Nm tork ve 0-100 km/s hızlanması 3.5 saniye. Boyut olarak da benzer olan C10’un hangi rakibi hedef aldığını anlamak zor değil.

Leapmotor C10 AWD, 81.9 kWh kapasiteli LFP (Lityum Demir Fosfat) batarya kullanıyor. 800 volt mimarisine sahip olması nedeniyle çok hızlı şarj olması beklenen araç için şirket, DC hızlı şarj cihazına bağlandığında bataryanın %30’dan %80’e 22 dakikada dolacağını belirtiyor. Bu süre, beklenen “devrim niteliğinde” bir sonuç sayılmaz.
C10’un desteklediği tepe şarj gücünün ise 180 kW ile biraz hayal kırıklığı yarattığı ortaya çıktı. Tesla, daha eski 400 V mimarisiyle 250 kW’a kadar hızları destekliyor ve bataryasını yaklaşık olarak aynı sürede doldurabiliyor. Leapmotor, sistemin dondurucu soğuklarda bile bataryayı ön ısıtmaya gerek duymadan iyi çalıştığını iddia ediyor. Bu, soğuk iklimlerdeki sürücülerin kesinlikle takdir edeceği bir özellik.
C10’un iç mekanı, teknoloji ve genişliğe odaklanıyor. Ön konsola, 2K çözünürlüğe sahip büyük bir 14.6 inç bilgi-eğlence ekranı hakim. Sürücüye hız ve menzil bilgileri için özel bir 10.25 inç dijital gösterge paneli eşlik ediyor. Müzikseverler ise 840 watt gücünde 12 hoparlörlü ses sisteminden keyif alacak.
Büyük bir panoramik cam tavan, kabini açık ve ferah hissettirirken, aile kullanımına yönelik SUV, seyahatler ve alışverişler için oldukça pratik olan 1.410 litreye kadar yükleme alanı sunuyor. Leapmotor ayrıca, aracın ömrü boyunca güncellemelerle iyileştirilebilecek bir “AI Akıllı Elektrikli Sürüş” sistemine sahip olduğunu da belirtiyor.
Leapmotor, C10 AWD’yi Avrupa’nın önemli fuarlarından 39. Auto Zürih’te büyük bir sahnede tanıtıyor. Şirket, performansa ve özelliklere dair pek çok detay paylaşmasına rağmen, yeni elektrikli SUV’sinin fiyatını henüz açıklamadı.
