Fenerbahçe, Kulüpler Birliği toplantısında Türkiye Futbol Federasyonu’nun gelecek sezon uygulayacağı 10+4 yabancı kuralının tamamen kaldırılmasını talep etti. Sarı-lacivertli yönetimin önerisi TFF ile yapılacak görüşmede masaya yatırılacak.
Kulüpler Birliği, Türkiye Futbol Federasyonu’nun yeni sezon için belirlediği yabancı oyuncu statüsünü değerlendirmek üzere bir araya geldi. Toplantıda en dikkat çeken önerilerden biri Fenerbahçe’den geldi.
Sarı-lacivertli kulübü toplantıda ikinci başkan Barış Göktürk ile genel sekreter Mahmut Uslu temsil ederken, yönetimin yabancı oyuncu kuralının tamamen kaldırılmasını istediği öne sürüldü.
FENERBAHÇE’DEN YABANCI KURALI TALEBİ
Sporx’in haberine göre Fenerbahçeli yöneticiler, TFF’nin gelecek sezon için belirlediği 10+4 yabancı oyuncu uygulamasının kaldırılması gerektiğini savundu.
Barış Göktürk ve Mahmut Uslu’nun, Kulüpler Birliği’nin Türkiye Futbol Federasyonu ile gerçekleştireceği toplantıda bu talebin gündeme alınmasını istediği belirtildi.
REDDEDİLİRSE 10+4’E GÖRE PLANLAMA YAPILACAK
Haberde ayrıca, Fenerbahçe’nin söz konusu talebin kabul edilmemesi durumunda yeni sezon kadro planlamasını mevcut 10+4 yabancı kuralına göre sürdüreceği ifade edildi.
ERTUĞRUL DOĞAN’DAN DİKKAT ÇEKEN AÇIKLAMA
Kulüpler Birliği Başkanı Ertuğrul Doğan da yabancı oyuncu kuralıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu.
“Bu kararı saygıyla karşılıyoruz fakat hiçbir şey değişmez değildir. Yani o zamanki şartlar itibarıyla bu belki uygundu fakat şu anda kulüplerimizden gelen haklı talepler var. Bunların hepsini federasyonumuzla paylaşacağız ve bu mevzuda kendilerinden yardım isteyeceğiz” dedi.
“Fenerbahçe’den TFF’ye yabancı kuralı çıkışı! Kritik toplantıda dikkat çeken talep” haberi, 27 Haziran 2026 tarihinde yazılmıştır. 27 Haziran 2026 tarihinde de güncellenmiştir.





